המורדים מציגים: כך הפצצנו את הטנק הרוסי החדיש ביותר • צפו

שלמה ריזל No Comments on המורדים מציגים: כך הפצצנו את הטנק הרוסי החדיש ביותר • צפו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

T90 הוא הגאווה של מערכת הביטחון הרוסית. מדובר בטנק החדיש ביותר של הצבא הרוסי שאמור להיות בראש רשימת הטנקים המובילים בעולם יחד עם המרכבה דור 4 הישראלי, האברמס M1A2 האמריקני, הלקרלק הצרפתי, הצ'לנג'ר 2 הבריטי והלאופרד 2 הגרמני.הרוסים מתגאים בעיקר במיגון שלו שמתבסס על מערכת כדוגמת 'מעיל רוח' שיכולה למנוע מטילים לחדור אליו, בקלילות שלו ובתותח הארוך שלו שבנוי כך בכדי לשגר פגזים לטווח גדול. עלותו של כל טנק כזה היא 4.1 מיליון דולר והוא שוקל: 46 טון.

לאחרונה הציגה התקשורת הרוסית תמונות של כמה יחידות T90 שהועברו לידי הכוחות הרוסיים המעורבים בסוריה, ושאלת השאלות היא האם ה-T90 עבר גם לידי צבא אסאד, האיראנים וחיזבאללה.

בסרטון שלפנינו שצולם לפני כמה ימים בגזרת חלב, נראים המורדים יורים טיל טאו לעבר טנק רוסי ומפוצצים אותו.

לפי המורדים מדובר ב-T90, ומשכך, לדבריהם מדובר באבידה כואבת במיוחד לצבא הרוסי שאיבד את אחד הטנקים הטובים שלו ולצד זאת נוכח לדעת שטנק הדגל שלו לא מספק את הסחורה ובמבחן בשדה הקרב הוא מתגלה כלא יעיל. המורדים מתבססים בידיעה הזו בין היתר בעובדת הצריח הארוך של הטנק, כדי להוכיח שמדובר ב-T90.

אתרים איראיניים וסוריים לעומת זאת מכחישים את הידיעה וטוענים שמדובר רק בדגם הקודם, הT72 שמו, שאינו מוגן דיו ולכן פוצץ.

כך או כך, המורדים מוכיחים כי הם מקבלים עוד ועוד נשק איכותי נגד הציוד הצבאי הרוסי וההערכה היא – כי לא ירחק היום בו הם יפילו גם לראשונה כלי טייס רוסי.



0 תגובות